Klanten beoordelen ons met een 5/5

Social | URL parameters 

Fieke Vroon Social advertising specialist

Wat zijn URL parameters? 

UTM-parameters zijn een soort code die worden toegevoegd aan een URL om bij te houden waar bezoekers vandaan komen. Ze worden vaak gebruikt in marketingcampagnes om te zien welke bronnen het meeste verkeer naar een website genereren. Op Facebook kun je UTM-parameters toevoegen aan links die je deelt, zodat je kunt zien hoeveel mensen via die specifieke link naar je site zijn gekomen.

Voorbeeld: ?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=summer_sale

In dit voorbeeld vertellen de UTM-parameters ons dat het verkeer afkomstig is van Facebook, via een sociaal medium, als onderdeel van een zomer verkoop campagne.

Voordelen van URL parameters voor Facebook 

Er zijn een aantal voordelen van URL parameters voor Facebook:

  • Tijdsbesparing: Je bespaart veel tijd als je niet telkens elke link een individuele UTM structuur moet meegeven. Facebook vult ook automatisch de relevante waarde voor je in.
  • Meer inzicht: Je krijgt door de parameters een dieper zicht op jouw campagnes en waar het verkeer vandaan komt. 
  • Minder foutgevoelig: Je wil dat je analytics zo accuraat mogelijk zijn. Daarom is het belangrijk dat de URL parameters zo foutloos mogelijk worden opgezet. Dit gaat gemakkelijk met dynamische parameters.

Waar wacht je nog op?

Ontdek hoe je meer resultaten behaalt!