“We don’t go online, we live online.” Een veelgehoorde kreet over het internetgebruik van vandaag de dag. Eén van de belangrijkste zaken die we online doen, is het bijhouden van social media. Dagelijks brengen we uren door op de verschillende kanalen. Jouw potentiële klant dus ook.
Facebook, Instagram, LinkedIn & Pinterest zijn dan ook het perfecte kanaal om (opnieuw) in contact te komen met jouw toekomstige fans. Hoe vraag je je af? De online strategieën van NeoSEM scheiden social advertising op twee gebieden: performance en branding.
Met social kanalen zoals Facebook, Instagram en TikTok kan je gericht jouw doelgroep bereiken. Maar ben je wel op de goede weg? Bij NeoSEM helpen onze ervaren specialisten jou het optimale uit jouw socials te halen. Vul jouw gegevens in en ontdek hoe je jouw social kanalen nog beter in kan zetten!
Maar hoe kom je in contact met jouw toekomstige fans? De online strategen van NeoSEM scheiden social advertising op twee gebieden: performance en branding.
Met social advertising kun je veel bereiken: je kunt het aantal volgers vergroten, een relatie opbouwen met de doelgroep en meer conversies genereren. Dit kun je allemaal gericht bereiken door unieke targeting mogelijkheden. En door de lagere kosten per klik ben je met social advertising lager uit dan bij adverteren in bijvoorbeeld Google.
Het grootste voordeel van adverteren op social media zijn de uitgebreide targetingmethoden. Facebook heeft dankzij de aankoop van ‘profielenbedrijf’ Atlas bijvoorbeeld de mogelijkheid om het surfgedrag van mensen perfect inzichtelijk te krijgen. Zo kan het profiel van al bestaande klanten gekoppeld worden aan personen die nog niet bekend zijn met jouw bedrijf. Dé manier om nieuwe klanten te vinden. Bij LinkedIn kun je zelf zo specifiek richten op een bepaald persoon, dat je eigenlijk jouw ideale doelgroep uitkiest. Ideaal voor bedrijven in een bepaalde niche.
Daarnaast liggen de klikprijzen op social mediakanalen doorgaans aanzienlijk lager dan in bijvoorbeeld Google. Waar Google Ads al door vrijwel alle grote en kleine bedrijven wordt omarmd, is social advertising nog altijd in opkomst. Hierdoor vallen de kosten per klik (CPC’s) hier lager uit. Uiteraard draait het niet om de kosten van een klik, maar juist om wat die klik jouw bedrijf oplevert. Toch is het mooi meegenomen!
Met social advertising bedoelen we het adverteren op verschillende social media kanalen. Denk hier aan kanalen als Instagram, Facebook, Pinterest, TikTok, LinkedIn en Snapchat. Door het inzetten van social advertising wordt een boost gegeven aan jouw social media en kan je bijvoorbeeld belangrijke producten onder de aandacht brengen door middel van een campagne.
Het kan een heel goed idee zijn om je social media uit te besteden. Ten eerste bespaar je veel tijd en energie en weet je daarnaast zeker dat jouw online kanalen in goede handen zijn. Onze specialisten weten als geen ander hoe ze om moeten gaan met jouw doelstellingen.
Social advertising is zo aantrekkelijk voor bedrijven omdat het hen de mogelijkheid biedt om op een kosteneffectieve manier een specifieke doelgroep te bereiken, interactie met potentiële klanten te stimuleren en merkbekendheid te vergroten. Met verschillende targeting mogelijkheden en interactieve functies op sociale mediaplatforms kunnen bedrijven gerichte advertenties maken, betere resultaten behalen en direct contact leggen met potentiële klanten.
Wat je kwijt bent aan kosten voor social advertising ligt aan verschillende aspecten. Zo ligt het bijvoorbeeld aan de hoeveelheid uur die je afneemt en welke platformen je in wilt zetten. Neem contact met ons op en we kijken graag wat we voor je kunnen betekenen!