Hoog in de rankings komen bij Google, goed gevonden en gewaardeerd worden door zowel zoekmachines als potentiële klanten. Wie wil dat nou niet? Dit bereik je echter niet zonder een goede SEO strategie. Zie de SEO strategie als het eerste LEGO blokje in een toren van blokjes. Zonder dit blokje gaat de toren wankelen, want het heeft geen fundering. Zo kun je ook niet zomaar beginnen met SEO zonder een uitgedachte en op maat gemaakte strategie. Wij willen graag voor jou dit eerste LEGO blokje leggen en daarna samen met jou de toren zo hoog mogelijk bouwen. The sky is the limit!
Je kunt niet zomaar beginnen met SEO. SEO is namelijk arbeidsintensief en werkt het beste met een duidelijk plan voor ogen. Vaak beginnen ondernemers zelf met content schrijven. Na een tijdje merken ze dat ze, ondanks de goede content, niet ranken in Google. Dat is niet zo vreemd, aangezien SEO niet alleen uit content bestaat, het bestaat ook uit technische SEO en autoriteit.
Per website is het verschillend wat de beste strategie is. Zo kan het dat de ene website juist meer een focus op techniek nodig heeft, terwijl we bijvoorbeeld bij jouw website vooral naar content moeten kijken. Meestal bestaat een goede SEO strategie dan ook uit een combinatie van deze drie bouwstenen:
Is jouw website goed te indexeren? Is de webshop snel, veilig en mobielvriendelijk?
On-page optimalisaies. Zijn je teksten uniek? Neem je jouw focus keywords mee op de juiste plekken? Is de content op zoekvragen ingericht?
Ziet Google jouw webshop als een sterke website? Verhoog jouw pagina- en domeinautoriteit met linkbuilding!
Wees niet bang, wij bepalen niet volledig wat de strategie inhoudt. Het is belangrijk om eerst te bespreken wat jouw doelstellingen zijn. Staan deze op een rij? Dan bekijken we hoe we deze doelstellingen kunnen waarmaken. Waar liggen de pijnpunten van de website? Wat kunnen we verbeteren? En hoe kunnen we dit het beste doen? Dit kan van alles zijn, van de meta descriptions tot het robots.txt. bestand.
Hoe hoger je in de zoekresultaten van Google staat, des te sneller zal iemand op jouw website klikken. Met meer bezoekers neemt de kans op conversie toe. Bovendien vergroot je jouw naamsbekendheid, omdat mensen jouw bedrijf op meerdere manieren en zoektermen tegenkomen.
Om te starten met SEO heb je in feite alleen een website nodig en moet je weten op welke zoektermen je gevonden wilt worden. Zodra je dit helder voor ogen hebt, kun je beginnen met het creëren van content.