Klanten beoordelen ons met een 5/5

Word vindbaar in jouw regio met local SEO

Wil jij bovenaan staan in de lokale zoekresultaten?

Lokale SEO

Verkoop je diensten of producten in een bepaalde regio of woonplaats?

Dan wil je natuurlijk dat potentiële klanten die zoeken op bijvoorbeeld ‘fietsenwinkel’ + ‘Barneveld’ bij jouw bedrijf uitkomen. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Met local SEO. Dit doen we door middel van:

  1. Zoektermenonderzoek en strategie
  2. Optimalisatie van Google My Business profielen
  3. Ranking verbeteren in Google Search en Maps
  4. Blijven bijsturen
Vandaag nog starten met lokale SEO uitbesteden? Bel met onze specialisten! Op naar aantoonbare groei 🚀
Jeffrin Don SEO-specialist
jeffrin@neosem.nl Bel mij: 0342 - 78 69 25

Wat is local SEO?

Bij local SEO wordt er dus gefocust op vindbaar zijn wanneer een potentiële klant een lokale zoekopdracht uitvoert. Het doel is om dan in Google hoger te komen in de zoekresultaten, zodat je meer bezoekers en uiteindelijk ook conversie ontvangt. Bij NeoSEM weten we dat we met jou veel kunnen behalen op het gebied van local SEO.

Wij focussen ons bij local SEO op twee onderdelen: het local 3-pack en de local search. Deze termen leggen wij hieronder uit.

Local 3-pack

Je herkent het vast: je bent op zoek naar een fietsenwinkel in Barneveld (of ergens anders) en komt als eerste een Google Maps kaartje tegen. Daaronder zie je drie resultaten van fietsenwinkels. Dit wordt ook wel het local 3-pack genoemd. Deze drie resultaten zijn volgens Google de meest relevante zoekresultaten. Maar hoe zorgen we ervoor dat jij in deze 3-pack terecht komt? Door Google My Business. Als eerste vullen we de correcte bedrijfsgegevens in, zoals bijvoorbeeld de plaats van het fysieke adres en een uitgebreide beschrijving van jouw bedrijf. Door onder andere reviews in Google te verzamelen en duplicaat vermeldingen te voorkomen, maken wij jouw bedrijf zo aantrekkelijk mogelijk voor Google en bezoekers.

Local search

Het andere onderdeel van onze local SEO strategie is local search. Denk aan een zoekopdracht met lokale intentie zoals bovengenoemde fietsenwinkel in Barneveld. Je wil natuurlijk ook vindbaar zijn in de lokale zoekresultaten. Google bepaalt de volgorde van de resultaten aan de hand van de relevantie, afstand en prominentie van de mogelijke resultaten. Zoals hieronder zie je dat Google ‘het Fietsenhuis’ het meest relevant vindt bij onze zoekopdracht naar een goede fietsenwinkel in ons mooie dorp. Het is dus van belang om een relevante pagina te hebben. Wij optimaliseren de desbetreffende landingspagina’s zodat jouw website hoger in de lokale zoekresultaten belandt. Met meer bezoekers en conversie als resultaat.
copywriting

Wat valt er te halen uit local SEO?

Wist je dat wel 46% van alle Google zoekopdrachten lokaal georiënteerd zijn? Ook een deel van jouw potentiële klanten zoekt dus naar lokale diensten of producten. Wist je ook dat wel 28% van alle lokale zoekopdrachten ook daadwerkelijk leidt tot een aankoop?

De potentiële klanten zijn natuurlijk veel gerichter op zoek, namelijk naar een product of dienst in een bepaalde regio. Ze willen een aankoop doen, in plaats van dat ze alleen op zoek zijn naar informatie. En je hebt natuurlijk minder concurrentie, aangezien je alleen concurreert met anderen in jouw regio.

Ben je al overtuigd?

Neem vrijblijvend contact met ons op!
In jouw regio op plek 1

Is lokale SEO wat voor jou?

Local SEO klinkt interessant, maar het moet wel bij jouw bedrijf en website passen.

Het is vooral interessant als je een lokale focus hebt, of een fysiek adres hebt. Eigenlijk kan daarom zowat iedere webshop wel profiteren van lokale SEO.

Waar wacht je dus nog op?

Beter vindbaar in jouw regio met NeoSEM

Start vandaag nog met lokale SEO

Of wij onze handen uit de mouwen willen steken om jouw website online lokaal beter vindbaar te maken? Dat zeker! Wij gaan een uitdaging niet uit de weg. Neem contact met ons op en kom vrijblijvend langs. Onze specialisten staan voor je klaar!

Veelgestelde vragen

Lokale zoekwoorden zijn zoektermen die specifieke locaties bevatten, zoals “fietsenwinkel Barneveld” of “tandarts in Utrecht”. Je kan lokale zoekwoorden vinden door zoekwoordenonderzoek te doen met tools zoals Google Keyword Planner, Ahrefs of SEMrush. Je kan ook bij concurrenten kijken.

Om je Google Mijn Bedrijf-profiel te optimaliseren, volg je deze stappen:

  • Claim en verifieer: Zorg ervoor dat je je GMB-profiel hebt geclaimd en geverifieerd.
  • Bedrijfsinformatie: Vul alle bedrijfsinformatie volledig en nauwkeurig in.
  • Foto’s en video’s: Voeg hoogwaardige foto’s en video’s van je bedrijf toe.
  • Recensies: Moedig tevreden klanten aan om positieve recensies achter te laten en reageer ook op recensies.

Lokale backlinks zijn links naar je website vanaf andere lokale websites. Ze zijn belangrijk omdat ze zoekmachines laten zien dat je bedrijf relevant en betrouwbaar is in je lokale gemeenschap. Dit kan je lokale zoekresultaten verbeteren.

Waar wacht je nog op?

Ontdek hoe je meer resultaten behaalt!