Verkoop je diensten of producten in een bepaalde regio of woonplaats?
Dan wil je natuurlijk dat potentiële klanten die zoeken op bijvoorbeeld ‘fietsenwinkel’ + ‘Barneveld’ bij jouw bedrijf uitkomen. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Met local SEO. Dit doen we door middel van:
Bij local SEO wordt er dus gefocust op vindbaar zijn wanneer een potentiële klant een lokale zoekopdracht uitvoert. Het doel is om dan in Google hoger te komen in de zoekresultaten, zodat je meer bezoekers en uiteindelijk ook conversie ontvangt. Bij NeoSEM weten we dat we met jou veel kunnen behalen op het gebied van local SEO.
Wij focussen ons bij local SEO op twee onderdelen: het local 3-pack en de local search. Deze termen leggen wij hieronder uit.
Wist je dat wel 46% van alle Google zoekopdrachten lokaal georiënteerd zijn? Ook een deel van jouw potentiële klanten zoekt dus naar lokale diensten of producten. Wist je ook dat wel 28% van alle lokale zoekopdrachten ook daadwerkelijk leidt tot een aankoop?
De potentiële klanten zijn natuurlijk veel gerichter op zoek, namelijk naar een product of dienst in een bepaalde regio. Ze willen een aankoop doen, in plaats van dat ze alleen op zoek zijn naar informatie. En je hebt natuurlijk minder concurrentie, aangezien je alleen concurreert met anderen in jouw regio.
Ben je al overtuigd?
Local SEO klinkt interessant, maar het moet wel bij jouw bedrijf en website passen.
Het is vooral interessant als je een lokale focus hebt, of een fysiek adres hebt. Eigenlijk kan daarom zowat iedere webshop wel profiteren van lokale SEO.
Waar wacht je dus nog op?
Of wij onze handen uit de mouwen willen steken om jouw website online lokaal beter vindbaar te maken? Dat zeker! Wij gaan een uitdaging niet uit de weg. Neem contact met ons op en kom vrijblijvend langs. Onze specialisten staan voor je klaar!
Lokale zoekwoorden zijn zoektermen die specifieke locaties bevatten, zoals “fietsenwinkel Barneveld” of “tandarts in Utrecht”. Je kan lokale zoekwoorden vinden door zoekwoordenonderzoek te doen met tools zoals Google Keyword Planner, Ahrefs of SEMrush. Je kan ook bij concurrenten kijken.
Om je Google Mijn Bedrijf-profiel te optimaliseren, volg je deze stappen:
Lokale backlinks zijn links naar je website vanaf andere lokale websites. Ze zijn belangrijk omdat ze zoekmachines laten zien dat je bedrijf relevant en betrouwbaar is in je lokale gemeenschap. Dit kan je lokale zoekresultaten verbeteren.