LinkedIn, het is een plek waar professionals met elkaar in contact kunnen komen om ideeën uit te wisselen, zakelijke kansen te bespreken en relaties op te bouwen. Door meer dan 600.000 professionals in Nederland wordt dagelijks LinkedIn geopend en dit groeit nog door. De kans is zeer aanwezig dat jouw doelgroep vindbaar is op LinkedIn. Daarnaast is LinkedIn gericht op zakelijk, waardoor de gebruiker een andere mindset heeft met het gebruiken van het platform. Ideaal voor het bereiken van de b2b-doelgroep en voor het werven van nieuwe collega’s.
Er zijn een aantal specifieke voordelen bekend over het adverteren op LinkedIn die de andere social platformen niet hebben.
Om de advertenties van LinkedIn zo succesvol mogelijk te maken, hoort hier een nauwsluitende strategie bij. Allereerst is het belangrijk om het doel van de campagnes te bepalen. Waarom wil je adverteren op LinkedIn? Het platform kan ingezet worden voor naamsbekendheid, het realiseren van verkeer naar je website of het genereren van leads. Vanuit dit doel werken we naar een strategisch plan. Dit doen we aan de hand van het See, Think & Do model van Google.
De advertenties op LinkedIn zijn laser-gericht. Je kunt jouw perfecte doelgroep tot in de puntjes samenstellen. Dat klinkt als muziek in de oren, nietwaar? Elke LinkedIn gebruiker deelt vrijwillig data over zichzelf, denk aan het bedrijf, de opleiding en de ervaring. Daarom hebben we bij LinkedIn adverteren geen last van third-party cookies en hoeven we geen rekening te houden met privacy. De opties die mogelijk zijn voor LinkedIn zijn hiernaast te zien.
Benieuwd naar de mogelijkheden voor het adverteren op LinkedIn? Onze specialisten kijken graag vrijblijvend naar jouw website of webshop om te kijken of LinkedIn adverteren geschikt is.
Als bedrijf zou je kiezen voor LinkedIn adverteren wanneer je een zakelijke doelgroep wilt bereiken en je producten, diensten of vacatures gericht wilt promoten binnen een professioneel netwerk. LinkedIn biedt een platform waarop je effectief kunt adverteren om specifieke professionals, bedrijven en industrieën te bereiken en zo je zakelijke doelen te verwezenlijken.
De kosten voor adverteren op LinkedIn variëren en zijn afhankelijk van verschillende factoren, zoals het type advertentie, het advertentiebudget, de doelgroep en de concurrentie. Over het algemeen hanteert LinkedIn een biedsysteem waarbij je zelf een bod uitbrengt op basis van kosten per klik (CPC) of kosten per duizend vertoningen (CPM). Het budget dat je instelt bepaalt de totale kosten van de campagne, maar het is belangrijk om rekening te houden met het feit dat adverteren op LinkedIn over het algemeen duurder kan zijn dan op andere sociale mediaplatforms.