Performance Max, Discovery ads of AI. Zomaar drie revolutionaire functies waar Google de afgelopen tijd druk mee is geweest. Grote kans dat het je ontgaan is of dat je er slechts vaag iets van voorbij hebt zien komen.
En dat is logisch.
Als marketingmanager kán je alles ook niet bijhouden.
Nieuwe functies, tijdsgebrek, kennis en ervaring zijn enkele redenen om jouw Google Ads-campagnes uit te besteden.
SEA staat voor Search Engine Advertising, oftewel adverteren in zoekmachines. Dit doen we onder andere via Google Ads en Microsoft Advertising (voorheen Bing Ads).
Wil je dat jouw advertenties conversies en een gezond rendement (ROI) opleveren? Misschien zijn de campagnes zelf opgebouwd, misschien heb je hiervoor een online marketingbureau. Feit is dat wij geloven dat 9 van de 10 campagnes (veel) beter kunnen. Benieuwd hoe NeoSEM jouw campagnes naar een hoger niveau tilt? Vraag een Google Ads scan aan. Want er is nog nooit iemand minder geworden van ’n extra paar ogen met een frisse blik.
Wil je online succes behalen met jouw website? Dan is een goede online zichtbaarheid onmisbaar. Een van de manieren om dit te bereiken is door middel van SEA. Bij deze vorm van online adverteren wordt er per klik betaald op een advertentie in de zoekmachines. Hier komt echter van alles bij kijken, zoals een goede biedstrategie, feed management en advertentieteksten. Daarom is het uitbesteden van SEA een goede keuze.
Wanneer je met Google Ads bezig gaat, kan je ervoor kiezen om het zelf te doen of om het uit te besteden. Zo kan je zelf in de materie duiken of bestaand personeel omscholen naar Google-Ads experts. Op het eerste gezicht lijkt dit goedkoper dan je campagnes volledig overdragen aan een bureau dat volledig is gespecialiseerd in zoekmachine adverteren.
Maar aan de andere kant heeft jouw (nieuwe) marketeer waarschijnlijk…
En dan blijkt goedkoop plots duurkoop. Natuurlijk vragen wij een bepaald bedrag per uur en werken we meerdere uren per week aan jouw campagne. Maar wij weten waar we mee bezig zijn. Wij weten hoe we die uren zo effectief mogelijk in kunnen steken en het maximale uit jouw budget moeten halen.
Er zijn verschillende redenen waarom het uitbesteden van jouw SEA campagnes een slimme keuze is. Zo bespaart het je niet alleen tijd, maar ook moeite. SEA is een complexe en tijdrovende taak waar je de juiste mensen voor in huis moet hebben. SEA-specialisten weten precies hoe ze de campagnes op moeten zetten, zodat je meer kliks en conversies genereert. Heb je geen tot weinig ervaring met online adverteren? Dan wordt het lastig om je doelen te behalen.
Naast meer kliks en conversies, zorgen de SEA-specialisten er ook nog voor dat je geld goed wordt besteed. Ze weten namelijk precies hoe ze jouw budget efficiënt moeten besteden zodat je niet te veel betaalt voor jouw advertenties.
“NeoSEM heeft onze Google Ads-campagnes opgezet voor onze site in1keerVCA.nl. Dit tot volle tevredenheid. Bij NeoSEM denken ze mee in het proces en wat heel belangrijk is: er wordt niet meer geld besteed aan de campagne dan echt nodig is. Ze gaan om met jouw advertentiebudget alsof het hún geld is. De resultaten zijn duidelijk zichtbaar voor ons. De omzet in VCA-cursussen is gigantisch gestegen en we zijn van 1 naar 38 cursuslocaties gegroeid!” – Arend Flier, eigenaar in1keerVCA.nl
“NeoSEM heeft onze Google Ads-campagnes opgezet voor onze site in1keerVCA.nl. Dit tot volle tevredenheid. Bij NeoSEM denken ze mee in het proces en wat heel belangrijk is: er wordt niet meer geld besteed aan de campagne dan echt nodig is. Ze gaan om met jouw advertentiebudget alsof het hún geld is. De resultaten zijn duidelijk zichtbaar voor ons. De omzet in VCA-cursussen is gigantisch gestegen en we zijn van 1 naar 38 cursuslocaties gegroeid!”
– Arend Flier, eigenaar in1keerVCA.nl
Van Performance Max tot multisearch, Google lanceert elke maand nieuwe functies. Het is niet gek dat al die verschillende functies je zijn ontgaan óf je te veel worden. Heb je geen tijd voor het beheer van jouw Google Ads campagnes of beschik je niet over de juiste kennis en ervaring? Daar komen wij als Google Ads bureau jou mee helpen.
Als Google Premier Partner weten we als geen ander hoe we succesvolle Google Ads campagnes neerzetten. Omdat iedere onderneming uniek is, verdient iedere klant een unieke aanpak. Daarom beginnen we altijd met een Google Ads scan en een intake. Zo leren we jou en jouw onderneming goed kennen.
Op die manier verdienen wij ons geld voor jou terug. Dat deden we eerder al voor mooie namen als:
Nu staan we te trappelen om het voor jou te doen.
Vertel ons waarmee we je kunnen helpen. Onze specialisten staan te popelen om jou online succesvol te maken. Onze specialisten nemen zo snel mogelijk contact met je op!
Nu enkele jaren klant bij NeoSEM en achteraf gezien zijn we daar veel te laat mee begonnen. Wat een superteam hebben ze daar. Er wordt niet alleen naar Google Ads gekeken, maar ze kijken naar alle aspecten. Van advertising tot kleine tips op je webshop, ze denken overal over mee om gezamenlijk tot een succes te komen.
Het personeel staat altijd voor je klaar en we gaan samen nog een hoop records breken! Kortom een topbedrijf en zeker aan te raden als je van je webshop echt een succes wilt maken.
Voorheen werden wij niet goed geholpen door een gerenommeerd, groot en bekend bureau. We waren een nummer en de resultaten waren bedroevend. Na een aantal leuke gesprekken met Jason en Andy, kreeg ik het goede gevoel bij NeoSEM en heb hen de opdracht gegeven om de Google Ads-campagnes goed in te richten en zichtbaar te maken waar de verbeteringen zitten. Direct in de eerste maanden al resultaat: de kosten per online reservering zijn met zo’n 40% gedaald en het aantal reserveringen zien we gestaag groeien.
Sinds een paar jaar werken wij samen met de specialisten van NeoSEM. Zij hebben ons wegwijs gemaakt in de wereld achter onze webwinkel. Hoe worden we beter gevonden op internet? Hoe kunnen we ervoor zorgen dat potentiële klanten ons vinden?
Dankzij NeoSEM hebben wij een veel groter bereik op internet en hebben wij veel nieuwe klanten kunnen bereiken. Hierdoor is onze omzet goed gegroeid. Wat ik persoonlijk fijn vind is het persoonlijk contact tussen de medewerker(s). Zij staan altijd voor ons klaar. Mijn conclusie: NeoSEM een goede partner om mee samen te werken.
Al jaren beheert NeoSEM mijn Google Ads-campagnes voor mijn webshop. Na uitgebreide analyses van producten, afzetmarkt en onze wensen kreeg ik een vaste campagnemanager toegewezen. De campagne groeit met de maand naar een hoger niveau. Wil je rendement behalen met Google Ads, begeleid door een goede en zeer deskundige campagnemanager, dan is NeoSEM de aangewezen partij.
Tijdens een SEO- en contenttraining heb ik samen met NeoSEM gekeken naar wat ik zelf kan doen voor Het Mandenhuys met betrekking tot Google, linkbuilden, artikelmarketing etc. Wauw! Het was leerzaam voor mij en ik heb veel nieuwe dingen geleerd. Zij kwamen met handige en slimme tips en tricks en nu gaan we er zelf mee aan de slag: bedankt voor jullie hulp en gezelligheid (niet geheel onbelangrijk 😉
Holland Hockey House is een webshop voor hockeyartikelen zoals sticks, thermo- en teamkleding, ballen en gripjes. Sinds onze samenwerking met NeoSEM zijn onze dagelijkse verkooporders enorm gestegen. Vooral het regelmatig persoonlijke contact zorgt voor vertrouwen en enthousiasme. NeoSEM interesseert zich echt voor onze producten, denkt mee en verdiept zich in de seizoensfase waarbij promotie extra interessant is.
Ook de details waar promotie bij gebaat is (toevoegen EAN-codes, juiste invoering backend), worden niet over het hoofd gezien. Daar waar nodig is er steeds nauw overleg met Holland Hockey House. Aan het einde van de maand staan we nooit voor verrassingen bijvoorbeeld in de vorm van een torenhoge factuur voor geleverde diensten. Rapportages worden gedeeld en besproken, kortom we weten precies waar we aan toe zijn.
Verleden jaar zijn wij met NeoSEM in zee gegaan om Google Ads-campagnes op te zetten voor onze site in1keerVCA.nl. Dit tot volle tevredenheid. Bij NeoSEM denken ze mee in het proces en wat heel belangrijk is: er wordt niet meer geld besteed aan de campagne dan echt nodig is. De resultaten zijn duidelijk zichtbaar voor ons. De omzet in VCA-cursussen is verdrievoudigd!
SEA biedt verschillende voordelen. Denk aan het vergroten van de zichtbaarheid en vindbaarheid van een bedrijf of merk in zoekmachines, het gericht targeten van specifieke doelgroepen, het meten van de effectiviteit van advertentiecampagnes, het snel genereren van verkeer naar de website, het bevorderen van merkbekendheid en het behalen van meetbare resultaten in termen van klikken, conversies en ROI.
De kosten voor SEA (Search Engine Advertising) kunnen variëren en zijn afhankelijk van verschillende factoren. In de meeste gevallen betaalt men voor SEA op basis van een biedsysteem, waarbij adverteerders bieden op zoekwoorden en betalen wanneer er op hun advertenties wordt geklikt (Cost Per Click, CPC). De kosten per klik kunnen variëren afhankelijk van de concurrentie en de relevantie van de zoekwoorden.
Daarnaast kunnen er ook kosten zijn voor het opzetten en beheren van de SEA-campagnes, inclusief het werk van een SEA-specialist of het inschakelen van een extern bureau. Het is belangrijk om een budget vast te stellen en de kosten nauwlettend te monitoren om ervoor te zorgen dat de investering in SEA een positief rendement oplevert.
Door te kiezen om SEA & SEO samen in te zetten, kun je twee vertoningen scoren op de eerste pagina met zoekresultaten. Je maakt de kans dat iemand doorklikt naar jouw website zo een stuk groter.