Klanten beoordelen ons met een 5/5

Feed management

Koppel jouw webshop met onder andere Google Shopping, Bol.com & Amazon

Kom je er niet uit met je WooCommerce product feed of loop je tegen de beperkingen aan van de standaard Lightspeed data feed? Besteed je feed management uit aan NeoSEM.

E-commerce verandert razendsnel. Steeds meer klanten plaatsen bestellingen online en maken hierbij gebruik van marktplaatsen en vergelijkingssites. Het is daarom belangrijk om op zulke sites aanwezig te zijn, anders gaat een concurrent er met jouw potentiële klant vandoor.

Het is onbegonnen werk om je producten voor al die kanalen handmatig aan te passen. Feed marketing is daarom niet meer weg te denken uit het huidige landschap van online marketing.

Met feed management verwerk je op grote schaal wijzigingen aan jouw product feed of maak je jouw aanbod eenvoudig geschikt voor platformen als Bol.com of Amazon.

Vandaag nog starten met feed management? Bel met onze specialisten! Op naar aantoonbare groei 🚀
Wesley Geurtsen
Wesley Geurtsen Head of SEA
wesley@neosem.nl Bel mij: 0342 - 78 69 25

NeoSEM heeft uitgebreide ervaring met onderstaande CMS’en:

Overige webshopsystemen of een custom CMS is in overleg mogelijk. Bel daarvoor met één van onze specialisten.

NeoSEM gebruikt Channable als feed management tool voor het uitdraaien van product feeds voor bijvoorbeeld Google Shopping. Zo maken wij de feed geschikt voor het kanaal, lossen wij de foutmeldingen in het Google Merchant Center op en verrijken we producten met extra data.

Channable zorgt ervoor dat je gemakkelijk advertenties kan maken van al jouw producten of services, op meer dan duizend kanalen wereldwijd. XML-feeds uitdraaien – en optimaliseren! – was nog nooit zo makkelijk.


Channable

Voor feed management maakt NeoSEM gebruik van Channable. Hier worden data- of productfeeds op grote schaal verrijkt. Vervolgens sturen we dit door naar advertentiekanalen als Facebook, Google Shopping, Marktplaats en Bol.com.

Niet alleen onze klanten zijn daar enorm blij mee, ook collega Nick is groot fan van Channable:

Met Channable kun je vooraf instellen hoe de data naar ieder afzonderlijk kanaal verwerkt wordt. Je stelt het in principe één keer in en ziet direct of het werkt. Als het werkt, werkt het voor de toekomst ook en hoef je er niet meer naar om te kijken.

Vooral belangrijk: ieder kanaal stelt andere eisen. Als jij je honderden of duizenden producten handmatig moet aanpassen voor ieder kanaal, word je daar niet vrolijk van. Daarnaast: als er iets in je assortiment verandert – zoals de levertijd of voorraad – is het fijn als dit automatisch doorgegeven wordt aan alle kanalen. Anders heb je daar flink je handen aan vol. Channable bespaart ons enorm veel tijd én is minder foutgevoelig dan handmatig product feeds bijhouden.

Nick Trajceski, SEA-specialist bij NeoSEM


Wanneer is het voor jou interessant om feed management uit te besteden?

✔ Draai je met je standaard product feed Google Shopping en krijg je de prestaties maar niet rendabel?
✔ Is het je überhaupt niet gelukt om Google Shopping draaiend te krijgen?
✔ Wil je met je complete assortiment (of juist een gefilterd deel daarvan) verkopen op Bol.com of Amazon?
✔ Heb je een product feed nodig voor dynamische remarketing op Facebook?

Neem dan vandaag nog contact op met onze specialisten.

Wij werken al jarenlang met Channable en alle bekende marketplaces. Zeker weten dat ons SEA-team ook jouw probleem oplost!

Veelgestelde vragen

De kosten van feed management kunnen variëren, afhankelijk van de complexiteit en de functies van de tool die je gebruikt. Sommige tools bieden maandelijkse abonnementen, terwijl andere gebaseerd zijn op het aantal producten of verkoopkanalen dat je beheert.

Feed management is cruciaal omdat het ervoor zorgt dat productinformatie nauwkeurig en up-to-date is op alle verkoopkanalen. Dit verbetert de kans dat producten worden gezien door potentiële klanten, verhoogt de klikfrequentie (CTR) en kan uiteindelijk de conversieratio en verkoop verbeteren.

Een goede feed management tool biedt functies zoals:

  • Data import en export: Gemakkelijk importeren van productgegevens en exporteren naar meerdere verkoopkanalen.
  • Gegevensoptimalisatie: Aanpassen en optimaliseren van productinformatie voor betere prestaties.
  • Feed validatie: Controleren op fouten en zorgen dat de gegevens voldoen aan de vereisten van de verkoopkanalen.
  • Automatisering: Automatiseren van updates en synchronisatie van productgegevens.

Waar wacht je nog op?

Ontdek hoe je meer resultaten behaalt!