Wil je graag het grote publiek bereiken? Dat doe je met Facebook ads! Met meer dan 10 miljoen gebruikers in Nederland behoort Facebook namelijk tot één van de grootste social media platformen van de lage landen. Daarom is Facebook ook zo razend populair voor het adverteren van verschillende producten en diensten.
De mogelijkheden van Facebook adverteren zijn groot. Zo kan je gebruikmaken van dynamische remarketing, diverse doelgroepen aanmaken en de catalogus van je webshop koppelen. De opties zijn eindeloos en Facebook blijft één van de fijne en goedkope manieren van adverteren. Wij pakken dit bij NeoSEM met alle liefde voor jou op!
Facebook is en blijft één van de grootste social media platformen. Het is de perfecte manier om jouw producten en diensten uit te lichten in afbeeldingen en video’s. Wanneer je met afbeeldingen en video’s de doelgroep kan overtuigen, is Facebook een perfecte keuze. Daarnaast raden we aan om een remarketing campagne te starten. Voor maar een paar euro kan je jouw product of dienst opnieuw in beeld brengen bij de ex-websitebezoeker!
Met Facebook kan je ook makkelijk specifiek jouw doelgroep aanspreken. Zo kan je personen uitsluiten die niet binnen jouw doelgroep vallen. Maar je kan ook juist personen toevoegen die je wel graag wil aanspreken met jouw producten of diensten. Hierdoor is Facebook ads ideaal voor het specifiek aanspreken van een bepaalde doelgroep.
Wil je de personen targetten die al bekend zijn met jouw webshop of website? Gebruik dan de Meta-pixel. Het adverteren van Facebook gebeurt onder het Meta Business platform. Hier valt Instagram ook onder.
Bij NeoSEM werken we aan de hand van het See-Think-Do model. In dit model werk je met een doordachte funnel. Dit is geen standaardprocedure bij het starten van social advertising. Voor Facebook adverteren is er namelijk geen standaard strategie mogelijk, omdat elke webshop een andere doelgroep, visie en stijl heeft.
Mensen overtuigen om op jouw advertentie te klikken gaat niet vanzelf. Maar wanneer je USP’s (Unique Selling Points) toevoegt aan je advertenties, verlaag je de drempel voor een conversie!
Voordat je begint met adverteren op Facebook, raden we aan om eerst een duidelijk beeld te hebben van je doelgroep. Wie wil je echt bereiken met je advertenties? Als je dit duidelijk hebt, kan je hier je advertenties op bouwen.
Verkoop je mooie producten, zoals schoenen? Dan willen potentiële klanten de schoenen ook echt zien! Maak mooie foto’s of video’s en gebruik dit beeldmateriaal in je advertenties.
Draaien je advertenties al een tijdje, maar weet je niet helemaal zeker of je nou aanpassingen moet doen? Dan is het tijd voor A/B testen! Hiermee kan je zien wat wel en niet werkt voor jouw advertenties.
Met het social team gaan we een strategie maken die perfect aansluit op jouw doelgroep en de markt. Eerst werken we samen een plan uit om het beste resultaat te halen en op de juiste manier de doelgroep aan te vliegen. Daarna koppelen we hier doelen aan. Wil je graag alles uit je Facebook ads halen? Neem dan contact met ons op!