“E-commerce is het domste businessmodel ter wereld.” – Pieter Zwart, CEO van Coolblue
Concurreren op prijs en doen alsof de kleur van een button daadwerkelijk verschil maakt. Volgens Pieter hebben dat soort webshops geen toekomst.
En met een jaaromzet van inmiddels bijna 2 miljard euro (2020), weet hij waar hij het over heeft. Toch heeft NeoSEM een andere kijk op e-commerce marketing.
Los van prijs of van buttons, kan je invloed uitoefenen op jouw potentiële klant. Zelfs binnen de meest competitieve markten kan jij jouw niche vinden en een sterk merk bouwen.
Als je het maar gestructureerd oppakt.
Van oriëntatie (of zelfs nog een stapje daarvoor) tot aan het eerste bezoek:
Met andere woorden: begrijp jij de customer journey van jouw klant?
NeoSEM is het performance marketing bureau, gespecialiseerd in e-commerce. Al onze klanten zijn ambitieuze webshops. Van early adopters in groeimarkten en shops met unieke producten tot dozenschuivers en prijsvechters.
Of het nou gaat om marktintroductie, of juist om extreem competitieve markten: als jouw basis goed is, kan je in elke markt nog scoren.
E-commerce marketing gaat verder dan een WooCommerce-template opzetten of een basic shop bouwen in Lightspeed of Shopify.
Zomaar een greep uit de kanalen die NeoSEM voor jouw webshop kan inzetten:
Alleen door gestructureerd aan jouw online marketing te werken, wordt jouw webshop een succes. Laten we zo snel mogelijk kennismaken, dan werken we alles in detail voor je uit.
Benieuwd wat NeoSEM voor jou kan betekenen? Maak een afspraak met onze specialisten en we maken graag vrijblijvend kennis.
E-commerce marketing is belangrijk omdat het helpt om online zichtbaarheid te vergroten, verkeer naar je website te leiden, klantbetrokkenheid te verbeteren en uiteindelijk de verkoop te verhogen. Het stelt je in staat om je doelgroep effectief te bereiken.
De belangrijkste onderdelen van een e-commerce marketingstrategie zijn:
Enkele veelvoorkomende fouten in e-commerce marketing zijn: