Je herkent het vast: je rijdt op de snelweg langs een billboard met daarop reclame. Deze reclame kom je dan maar een paar seconden tegen, maar toch blijft het in je hoofd hangen. Hetzelfde gebeurt met Display Advertising. Alleen wordt deze vorm van advertising online gedaan én daarmee ook veel specifieker ingericht. Je kunt bepaalde potentiële klanten op specifieke momenten in hun klantreis bereiken
Laten we beginnen bij het begin: wat is Display Advertising eigenlijk? Bij Display Advertising worden er banners getoond op verschillende websites en platformen. Je betaalt de eigenaar van de desbetreffende website om daarop jouw banner te plaatsen. Deze online advertentie heeft als doel om jouw doelgroep zo goed mogelijk te bereiken.
Maar wat heb ik nou aan die online advertenties? zul je misschien wel denken. Heel veel. Zo bereik je niet alleen jouw doelgroep, je vergroot ook je naamsbekendheid:
Wil je de klant bereiken wanneer hij of zij bijna een product of dienst gaat kopen? Of wil je juist de doelgroep inspireren? Het is afhankelijk van in welke fase je de doelgroep wil aanspreken hoe je de banner inricht. Om deze fases van de klantreis goed in kaart te brengen, werken we bij NeoSEM met het See Think Do Care-model van Google:
In de eerste fase inspireer je de klant met jouw banners. Laat zien wat jouw webshop uniek maakt en waarom ze jou niet mogen vergeten. Zo creëer je naamsbekendheid.
In deze fase is de klant op zoek naar informatie over een bepaald product of een specifieke categorie. Denk bijvoorbeeld aan waterschoenen voor heren. Je koppelt je banner aan een goede landingspagina waarin je uitgebreid informatie geeft over het product of de categorie.
De klant gaat iets doen, namelijk een aankoop. De banners in deze fase richten zich op een call-to-action zoals ‘koop hier’ of ‘nu goedkoop bij…’. De banner pas je aan op de producten die klanten al eerder hebben bekeken.
Yes! Er is een aankoop gedaan! Super fijn natuurlijk, maar je wil dat de klant vaker terugkomt. Het is tijd om de ‘gewone’ klant een loyale klant te maken. Dit doe je door de klant op de hoogte te brengen van mooie acties en nieuwe collecties.
Onze specialisten weten als geen ander hoe ze Display Advertising succesvol voor jouw bedrijf kunnen inzetten. Dit hebben we inmiddels wel bewezen. Dus wil jij jouw naamsbekendheid vergroten of juist de klant aanzetten tot een koop? Of wil je gewoon alle potentiële klanten aanspreken in elke fase van de klantreis? Bij NeoSEM zetten we een display strategie op én voeren we het voor je uit. Benieuwd hoe dat er voor jou uit kan komen te zien? Maak een afspraak en kom vrijblijvend kennis maken!
Het vergroten van merkbekendheid is een belangrijk doel. Het is essentieel om je doelgroep op een gerichte en relevante manier te bereiken. Campagnes kunnen worden geoptimaliseerd voor resultaten, zoals het genereren van verkeer naar een website of het behalen van conversies. Daarnaast biedt het platform veel mogelijkheden voor doelgericht adverteren.
De kosten van Google Ads kunnen sterk variëren, afhankelijk van verschillende factoren. Het is gebaseerd op een veilingmodel waarbij adverteerders bieden op zoekwoorden en advertentieruimte. De kosten worden bepaald door factoren zoals de concurrentie, de kwaliteit van de advertentie en de relevantie van de zoekwoorden.
Display advertising is een goede keuze omdat het de zichtbaarheid van je merk vergroot door middel van opvallende visuele advertenties. Bovendien is dit perfect om gericht te targeten op specifieke doelgroepen, waardoor je de juiste mensen op het juiste moment kunt bereiken.