Klanten beoordelen ons met een 5/5

Conversieoptimalisatie

Daadwerkelijke klanten in plaats van niet-converterende bezoekers

Conversie optimalisatie voor het verhogen van het rendement van je marketing campagnes

Vaak wordt veel tijd, energie en geld gestoken in het generen van zoveel mogelijk traffic, maar hebben webshops vervolgens geen idee wat deze bezoekers vervolgens doen.. Zonde van je marketing budget. Maak daadwerkelijke klanten van je niet-converterende bezoekers: start vandaag nog met conversieoptimalisatie.

Ik wil vandaag starten met conversie optimalisatie
Meer rendement uit je marketing campagnes met conversie optimalisatie Start nu kosteloos. Eén maand gratis inzicht! Neem gerust contact op voor een vrijblijvende kennismaking.
Ruben van den Brink CRO-specialist
ruben@suiteseven.nl Bel mij: 0342 - 78 69 25

Analyse van heatmaps in Mouseflow
De basis van je marketing

Inzicht in bezoekersgedrag voor méér conversies

Online marketing richt zich vaak op het genereren van zoveel mogelijk verkeer naar websites en webshops. Hoewel het inkopen van verkeer via Google Ads of Social Advertising zeker leidt tot meer aankopen, is deze aanpak zonder conversieoptimalisatie niet duurzaam.

Door een grondige analyse van je website of webshop vooraf en continue monitoring van bezoekersgedrag, zorgen we voor een toename in conversies en hogere gemiddelde orderwaardes. Dit verhoogt drastisch het rendement van je campagnes, waardoor je niet alleen meer bezoekers aantrekt, maar ze ook effectiever laat converteren.


Heatmaps en feedback widgets
Van analyse naar optimalisatie

Bezoekersgedrag analyseren en vertalen naar optimalisaties

In de basis gaat conversieoptimalisatie eigenlijk over het wegnemen van zoveel mogelijk hobbels in het bestelproces. Ondanks dat online aankopen tegenwoordig volledig ingeburgerd zijn, heeft jouw klant veel twijfels en vraagtekens. Hoe zit het met de verzendkosten? Is mijn pakket wel op tijd binnen? Met de inzet van tooling (zoals Mouseflow) maken we inzichtelijk waar bezoekers klikken, afhaken en welke vragen zij hebben.

Door deze drempels op te sporen en vervolgens weg te halen, verhoog je de conversieratio en dus het aantal bestellingen op jouw webshop of het aantal leads dat een aanvraag doet.

Conversie optimalisatie wordt onnodig vergeten

We zien het maar al te vaak: er worden duizenden euro’s uitgegeven aan advertenties en het conversie percentage is een ‘gegeven iets’ waar niet aan gewerkt wordt. Advertenties worden opgeschaald en het conversie percentage daalt, je gaat tenslotte breder verkeer inkopen. Je hebt steeds meer bezoekers nodig om je omzetdoelstellingen te bewerkstelligen. Door naast het opschalen van je advertentiebudget ook aan de slag te gaan met conversie optimalisatie, zorg je voor een duurzame groei.


Incl. één maand gratis inzicht met Mouseflow

Meer rendement uit je marketing campagnes met conversie optimalisatie

Je webshop is nooit af. Door continu te blijven meten en testen optimaliseer je de webshop doorlopend. Zo ben je in staat om meer uit je website of webshop te halen. Ben je benieuwd waar onze online strategen denken de snelste winst te kunnen behalen? Neem vandaag nog contact met ons op. Wij kijken graag vrijblijvend naar jouw website of webshop.

Laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Op naar aantoonbare groei!

✅ Verbeterde gebruikerservaring
Data-gedreven beslissingen maken
✅ Een verhoogd conversie ratio
Meer rendement uit je marketing campagnes
Blije(re) klanten!


Veelgestelde vragen over conversie optimalisatie uitbesteden

Conversieoptimalisatie houdt in dat je websitebezoekers of webshopbezoekers omzet in klanten of leads. Dit betekent dat je meer resultaat haalt uit je bezoekers door hen te laten converteren naar klanten en/of leads. Het proces van het verbeteren van je website of webshop om dit voor je bezoekers gemakkelijker te maken, wordt conversieoptimalisatie (CRO) genoemd.

Een hoge conversieratio zegt eigenlijk dat de marketingcampagne geslaagd is. Het betekent namelijk dat bezoekers enthousiast zijn om het product of de dienst aan te schaffen en dat ze dit moeiteloos kunnen doen.

Conversie-optimalisatie is belangrijk omdat het leidt tot meer omzet zonder dat er per se meer bezoekers naar de site hoeven te komen. Dit verhoogt de ROI van alle marketingkanalen. Het is de basis van marketing. Het door en door kennen van je doelgroep is toepasbaar in al je marketinguitingen.

Het primaire doel is het inrichten van je website of webshop voor je bezoeker. Door te luisteren naar de behoeften van je bezoekers en deze in te zetten in je marketing, verhoog je het percentage bezoekers dat een gewenste actie uitvoert op een website of webshop.

Het gebruik van tools is geen doel op zich, maar een middel om bepaalde doelen te gebruiken. Wij maken gebruik van Mouseflow om inzicht te krijgen in bezoekers door middel van feedback widgets, heatmaps, sessie recordings en funnel analyses. Bij opdrachtgevers met veel bezoekers is het ook mogelijk om A/B-testen uit te voeren, dit doen we bijvoorbeeld met Convert.com of Spotler (Activate). Ook Google Analytics (4) wordt veel ingezet om inzicht te krijgen in klantgedrag.

Normale conversieratio’s variëren sterk per industrie en type product, maar liggen vaak tussen de 1% en 3% voor e-commerce websites. Bezoekers uit verschillende kanalen hebben vaak ook verschillende conversieratio’s. Zo converteren bezoekers uit e-mailmarketing, organisch of direct verkeer vaak vaker dan bezoekers die aan de bovenkant van de marketing funnel worden getarget.

Waar wacht je nog op?

Ontdek hoe je meer resultaten behaalt!