Klanten beoordelen ons met een 5/5

Conversieoptimalisatie

Daadwerkelijke klanten in plaats van niet-converterende bezoekers

Vaak wordt veel tijd, energie en geld gestoken in het genereren van traffic, maar hebben webshops geen idee wat deze bezoekers vervolgens doen. Maak daadwerkelijke klanten van je niet-converterende bezoekers: start vandaag nog met conversieoptimalisatie.

Want je conversieratio van 1% naar 2% brengen is – normaal gesproken – goedkoper dan je bezoekersaantal van 100.000 naar 200.000 verhogen. Wil je weten hoe?

Vandaag nog starten met conversieoptimalisatie? Bel met onze specialisten! Op naar aantoonbare groei 🚀
Ruben Jansen Data-analist
ruben@neosem.nl Bel mij: 0342 - 78 69 25

Kom erachter wat op jouw webshop gebeurt

Het gros van de inspanningen van online marketeers is gericht op het genereren van meer traffic naar de webshop. In principe is dit een logische gedachtegang: zonder bezoekers immers geen verkopen. Maar heb jij een idee wat deze bezoekers vervolgens op jouw webshop doen?

En misschien nog wel belangrijker: weet jij waarom gemiddeld 98% jouw webshop weer verlaat zonder eerst tot een aankoop over te zijn gaan?


Drempels wegnemen

In de basis gaat conversieoptimalisatie eigenlijk over het wegnemen van zoveel mogelijk hobbels in het bestelproces. Ondanks dat online aankopen tegenwoordig volledig ingeburgerd zijn, heeft jouw klant veel twijfels en vraagtekens. Hoe zit het met de verzendkosten? Is mijn pakket wel op tijd binnen?

Door deze drempels op te sporen en vervolgens weg te halen, verhoog je de conversieratio en dus het aantal bestellingen op jouw webshop.

Ondergeschoven kindje

Vaak is het goedkoper (en duurzamer) om je conversieratio van 1% naar 2% te brengen, dan je aantal bezoekers van 100.000 naar 200.000 te laten stijgen. Toch is conversieoptimalisatie nog altijd een ondergeschoven kindje bij veel webshops. Waarom zou je niet vandaag nog beginnen en je concurrentie een stap voor zijn?


Meten is weten

Het belangrijkste onderdeel bij conversieoptimalisatie is het meten. Waar lopen mijn bezoekers vast? Op welke pagina’s ondervinden zij problemen? Dit brengen wij op verschillende manieren in kaart.

Google Analytics

De basis van alle webshopstatistieken is Google Analytics. Door verschillende doelen en trechters in te stellen, maken we inzichtelijk hoe je webshop momenteel presteert. En vooral waar de eerste verbeterpunten liggen. Alles uiteraard gestaafd op keiharde data.

Hotjar

De software van Hotjar maakt het mogelijk het letterlijke gedrag van je bezoeker te onderzoeken. Dit zorgt voor unieke inzichten. Begrijpen ze jouw bestelproces? Is duidelijk hoe de filters op je webshop werken? Data uit de eerste hand: mooier kan haast niet. Gecombineerd met Google Analytics is dit goud waard.


Continu optimaliseren

Je webshop is nooit af. Door continu te blijven meten en testen optimaliseer je de webshop doorlopend. Zo ben je in staat om meer uit je webshop te halen. Ben je benieuwd waar onze online strategen denken de snelste winst te kunnen behalen? Neem vandaag nog contact met ons op. Wij kijken graag vrijblijvend naar jouw webshop.

Vandaag nog starten met conversieoptimalisatie?

Laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Op naar aantoonbare groei! ?


Veelgestelde vragen over conversie optimalisatie uitbesteden

Conversieoptimalisatie houdt in dat je websitebezoekers of webshopbezoekers omzet in klanten of leads. Dit betekent dat je meer resultaat haalt uit je bezoekers door hen te laten converteren naar klanten en/of leads. Het proces van het verbeteren van je website of webshop om dit voor je bezoekers gemakkelijker te maken, wordt conversieoptimalisatie (CRO) genoemd.

Met conversieoptimalisatie streef je naar een hoger rendement van je websitebezoekers door een website te ontwikkelen die het conversieproces vereenvoudigt voor je bezoekers. Door conversieoptimalisatie toe te passen, worden bezoekers sneller omgezet in klanten, wat resulteert in een verhoogde omzet voor je website.

Een hoge conversieratio zegt eigenlijk dat de marketingcampagne geslaagd is. Het betekent namelijk dat bezoekers enthousiast zijn om het product of de dienst aan te schaffen en dat ze dit moeiteloos kunnen doen.

Waar wacht je nog op?

Ontdek hoe je meer resultaten behaalt!