Bing is momenteel de twee na grootste zoekmachine op het internet (na Google en YouTube) met een wereldwijd aandeel van 11%. In Nederland bedraagt het marktaandeel van Bing 7 miljoen unieke gebruikers die maandelijks 118 miljoen zoekopdrachten uitvoeren. Door te adverteren via Microsoft Advertising bereik je potentiële klanten die niet via Google zoeken, maar wel via Microsoft Bing of Yahoo.
Als we op Google Ads zoeken naar ‘Auto huren Amsterdam’ zien we dat veel autoverhuurbedrijven op deze zoekterm adverteren. Alleen op de eerste pagina van de zoekresultaten zijn al acht verschillende bedrijven te vinden. Wanneer we dezelfde zoekterm gebruiken in Microsoft Bing, zie je aanzienlijk minder bedrijven adverteren op deze zoekterm. Jouw concurrenten laten Bing ook links liggen.
Wanneer wij de gemiddelde CPC (kosten per klik) van Bing Ads en Google Ads met elkaar vergelijken, zien we dat de kosten van Bing Ads lager zijn dan Google Ads.
Een voorbeeldje: het zoekwoord ‘Industrieel dressoir’ is in Bing maar liefst 45% goedkoper dan in Google Ads. Dit komt vooral door de lage concurrentie op Bing. Doordat er minder bedrijven meedoen aan de veiling in Bing is het bedrag dat je uiteindelijk betaalt per klik (CPC) lager dan de gemiddelde kosten per klik (CPC) bij Google Ads.
Voor veel van onze klanten is Google Ads een grote inkomstenbron. Wekelijks zijn wij bezig met het optimaliseren en analyseren van onze campagnes. De campagnes zijn relatief eenvoudig te dupliceren naar Microsoft Advertising. Hiermee hebben we bij veel klanten het online bereik stevig vergroot. Zeker in Duitsland draagt Bing al stevig bij!
Microsoft wil het marktaandeel van Bing uiteraard vergroten. Daarom wordt Bing gepusht op alle mogelijke manieren: Bing is nu de standaard zoekmachine in Windows 8 en latere versies, op Windows Mobile en op jouw XboX-console. Dit zorgt ervoor dat deze gebruikers hun zoekopdrachten standaard uitvoeren via Bing. Ook zijn sites als Speurders, Vinden.nl en MSN aangesloten bij het Bing zoeknetwerk.
Geen leads meer mislopen? NeoSEM helpt jou graag met het opzetten van je Microsoft Advertising-campagnes. Wij beschikken over meerdere Microsoft Advertising Certified Professionals die jou graag helpen om jouw online doelstellingen te realiseren.
Bing is een gebruiksvriendelijk platform dat gemakkelijk te navigeren is en een intuïtieve interface biedt, waardoor gebruikers snel kunnen vinden wat ze zoeken. Met handige functies zoals de mogelijkheid om lopende campagnes van Google AdWords eenvoudig te importeren, maakt Bing het adverteerders ook gemakkelijk om hun campagnes over te zetten en efficiënt te beheren.
Bing wordt gebruikt door verschillende groepen mensen, waaronder internetgebruikers die specifiek de voorkeur geven aan de zoekresultaten en functionaliteiten van Bing. Daarnaast wordt Bing ook vaak gebruikt door gebruikers van Microsoft-producten, zoals Windows-gebruikers die de standaard zoekmachine van Bing hebben ingesteld.
Het belangrijkste verschil tussen Google en Bing ligt waarschijnlijk in de basis van zoekmachine-optimalisatie: de zoektermen. Terwijl Google de afgelopen jaren enorme vooruitgang heeft geboekt in het begrijpen van iemands zoekintentie, werkt dit bij Bing nog steeds vrij eenvoudig en direct.
Het exacte aantal gebruikers van Bing is niet publiekelijk bekendgemaakt, maar het wordt geschat dat Bing wereldwijd een marktaandeel heeft van ongeveer 3% tot 4% van de zoekmachine gebruikers.