Visch Scooters klopte bij NeoSEM aan om te kijken wat haar kansen waren op het gebied van online marketing. In principe waren er geen concrete doelstellingen: ‘Gewoon zo veel mogelijk verkopen!’ Daar zijn we mee aan de slag gegaan. We hebben gekeken waar kansen lagen en welke producten interessant en rendabel waren om op te adverteren.
In juni 2015 zijn we gestart met Google Ads. Zowel in Shopping als in Search. In het begin vooral op de meest commerciële termen. Op de personen die zich al ergens aan het einde van de aankoopfase bevonden. Hierbij behaal je vaak een erg goede ROI, omdat je relatief weinig clicks per conversie nodig hebt. Dit zijn we steeds verder gaan uitbouwen. Steeds meer en meer relevante keywords toevoegen, steeds meer in gaan zetten om de omzet te gaan verhogen. Omdat we in het begin vooral op de meest commerciële keywords adverteerden – gericht op personen die aan het einde van de aankoopfase zitten – was de ROI erg hoog. In de eerste fase lag de ROI (rendement op investering) op gemiddeld 12,5.
Maar niet alleen ROI was belangrijk, ook de omzet maximaliseren. Hiervoor moest het account uitgebouwd worden. Ook personen die zich nog aan het oriënteren zijn wilden we bereiken. Hiervoor zijn nieuwe advertentiegroepen gemaakt. Binnen deze doelgroep kost een conversie doorgaans iets meer, omdat er meer kliks nodig zijn per verkoop. Dit is een doorlopend proces.
Vergeleken met dezelfde periode vorig jaar, is de omzet gestegen met ruim 50%. Terwijl de ROI slechts zakte met 20%, waardoor er nog steeds een uitstekende ROI tegenover staat.