Voor Verzorg Mijn Huid – een bedrijf dat luxe huidverzorging verkoopt – kregen wij de kans om aan te tonen hoe effectief e-mailmarketing is voor zowel het overtuigen van nieuwe klanten als het motiveren van bestaande klanten. Dankzij onze aantoonbare succesvolle strategie, krijgt de maandelijkse omzet nu een mooie boost. De afgesproken proefperiode was drie maanden. Lees hieronder meer over de uitdaging, oplossing en resultaten.
Verzorg Mijn Huid specialiseert zich in de online verkoop van luxe huidverzorgingsproducten. Veel klanten komen in aanraking met deze merken via hun huidtherapeut of schoonheidsspecialiste en zoeken vervolgens gericht naar producten. Dit duidt op een zeer specifieke doelgroep. Door de jaren heen is er een waardevol klantenbestand opgebouwd, dat tot op heden nog niet actief benut werd. Een gemiste kans!
De basis van e-mailmarketing voor e-commerce bestaat altijd uit een serie van geautomatiseerde flows. Deze flows worden getriggerd door bepaalde acties of evenementen. In het geval van Verzorg Mijn Huid hebben we vier flows opgebouwd:
Samen zorgen ze voor een bovengemiddelde klantervaring doordat klanten in elke fase van de customer journey betrokken blijven. Daarnaast versturen we maandelijks een campagne die klanten aan Verzorg Mijn Huid bindt door middel van aantrekkelijke acties en het belichten van interessante trends. De focus ligt dus zowel op het stimuleren van verkoop als op het versterken van het merk. Dit zorgt ervoor dat Verzorg Mijn Huid steeds top-of-mind blijft bij de consument, wat leidt tot meer (herhaal-)laankopen.
Zowel de flows als de campagnes hebben een geweldig resultaat behaald in de eerste drie maanden. Hieronder een overzicht:
E-mailmarketing heeft in deze periode bijgedragen aan meer dan 25% van de totale omzet. Dat zijn nog eens resultaten! Wil je meer weten over dit project? Of hoe e-mailmarketing jouw resultaten kan boosten? Plan vrijblijvend een inspirerende kennismakings-/brainstormessie in met onze ervaren en enthousiaste e-mailmarketeer.