Het bereiken van de juiste doelgroep is natuurlijk een van dé belangrijkste thema’s in het hele marketing landschap. Je wilt tenslotte niet je geld investeren in de verkeerde mensen. Samen met Echt Ierland, de specialist op het gebied van vakanties in Ierland, hebben we de doelgroep opgedeeld in verschillende persona’s en hebben we hier succesvolle campagnes op gedraaid. In deze case vertellen we je er meer over!
Ierland is een uniek en indrukwekkend land. Geschikt voor jong en oud en voor avonturiers of genieters van de stadse gezelligheid. Omdat ze bij Echt Ierland échte kenners zijn van de bestemming en de doelgroep zijn er meerdere persona’s gebouwd. Van een geitenwollensokkentype tot de bourgondische babyboomer. Niets was te gek. Iedere doelgroep had zo zijn eigen specifieke kenmerken. Tuinieren, bergen, yoga, kamperen en Doe-het-zelf waren van die kenmerken voor de geitenwollensokkentypes.
Iedere doelgroep had natuurlijk ook zijn eigen tekst en afbeelding. Bij de geitenwollensokkentypes hebben we de focus gelegd op de natuur. Bij de bourgondische babyboomers stonden de gezellige steden, locals en pubs centraal. Door de specifieke content per doelgroep hebben we goede resultaten behaald. Ook hadden we inzichtelijk welke types en dus doelgroep de beste resultaten behaalde op social ads. Erg belangrijk voor Echt Ierland! Met deze inzichten op zak hebben we de campagnes regelmatig kunnen bijsturen. Van het budget herverdelen, de interesses finetunen van de doelgroepen tot extra advertenties maken met een sterk staaltje content. Dit alles om de campagnes nóg beter te laten draaien.
De doelstelling van de campagnes was websiteverkeer, om vervolgens met een andere laag de personen op te vangen met een remarketing campagne. De resultaten liegen er niet om, want de best presterende doelgroepen hadden gemiddeld +28% hogere CTR dan andere doelgroepen.
Key takeaway: heb duidelijk op papier staan wie de doelgroepen zijn voor jouw bedrijf. Denk out of the box!