Het doel van Holland Hockey House is om zoveel mogelijk sporters blij te maken met de hockeyartikelen van Holland Hockey House, met een relatief klein advertentiebudget van €500,- per maand. In mei 2018 is Holland Hockey House naar ons gekomen met de vraag of wij dit konden waarmaken.
We zijn gestart met Search en Shopping campagnes, de productfeed bleek echter niet goed genoeg te zijn. Met behulp van Channable hebben we regels aangemaakt zodat we de feed konden gebruiken. Verder hebben we labels aangemaakt per prijsrange, zodat we konden zien welke producten het beste verkochten. Hierdoor konden we beter sturen en zo veel mogelijk uit het budget halen.
We hebben bodaanpassingen ingesteld op basis van locaties. Op plekken waar, op hoog niveau, hockeywedstrijden werden gehouden hebben we een positieve bodaanpassing ingesteld. Deze strategische keuze resulteerde in een hoger conversieratio.
Daarnaast hebben we ook bodaanpassingen ingesteld voor verschillende devices, op basis van de prestaties per device.
Na verloop van tijd hebben we de campagne uitgebreid met hockeyballen en sticks. We hebben een customer match list opgesteld van alle klanten, hierdoor hebben we de merkbekendheid vergroot en het aantal conversies verhoogd.
De hockeysticks hebben we onderverdeeld in branded en non-branded campagnes. Mensen die bijvoorbeeld zoeken op “Adidas Hockeystick” zijn namelijk eerder geneigd om een bestelling te plaatsen, dan mensen die in het algemeen zoeken op “hockeystick”. Zo maken we onderscheid tussen verschillende fases van het aankoopproces, waarin de mensen op dat moment zitten. Zo maakten we steeds specifiekere advertentiegroepen om kosten te besparen en het rendement te verhogen. Op basis van zoekwoordvolumes hebben we vervolgens nieuwe advertentiegroepen gemaakt, om zo de CTR van de advertenties te verhogen.
Ben jij de volgende case waar we vol trots over vertellen op verjaardagen en netwerkbijeenkomsten? Kom direct in contact met één van onze specialisten!
Holland Hockey House is een webshop voor hockeyartikelen zoals sticks, thermo- en teamkleding, ballen en gripjes. Sinds onze samenwerking met NeoSEM zijn onze dagelijkse verkooporders enorm gestegen. Vooral het regelmatig persoonlijke contact zorgt voor vertrouwen en enthousiasme. NeoSEM interesseert zich echt voor onze producten, denkt mee en verdiept zich in de seizoensfase waarbij promotie extra interessant is.
Ook de details waar promotie bij gebaat is (toevoegen EAN-codes, juiste invoering backend), worden niet over het hoofd gezien. Daar waar nodig is er steeds nauw overleg met Holland Hockey House. Aan het einde van de maand staan we nooit voor verrassingen bijvoorbeeld in de vorm van een torenhoge factuur voor geleverde diensten. Rapportages worden gedeeld en besproken, kortom we weten precies waar we aan toe zijn.