De eigenaars van Het Mandenhuys hebben gevraagd aan NeoSEM om te kijken of er meer te halen viel uit de online marketingkanalen. Google Ads was op dat moment het enige kanaal dat zij inzetten. NeoSEM heeft vervolgens het account overgenomen van een ander bureau en is er een samenwerking tot stand gekomen die voor Het Mandenhuys een wezenlijk verschil heeft gemaakt in hun bedrijfsresultaat.
Het eerste wat NeoSEM altijd doet is een zoekwoordonderzoek. Hieruit komen kansrijke zoekwoorden waarop we willen gaan adverteren. Aan die hand hiervan is er een nieuwe structuur gebouwd voor Het Mandenhuys. Voorheen waren de campagnes te breed; niet relevant genoeg. Te veel zoekwoorden per advertentiegroep. Op die manier kun je nooit relevante advertenties en landingspagina’s creëren. Dit hebben we aangepakt.
In een jaar tijd is de omzet in het hele account bijna verdubbeld en is de ROI met 40% gestegen. Daarnaast zijn de kosten en bezoekersaantallen nagenoeg gelijk gebleven. Dit betekent dat er veel relevanter verkeer is ingekocht. Er is beter omgegaan met het budget. Dit allemaal is terug te zien in de omzetcijfers en de verbeterde ROI.
In Google Shopping is de is de meest spectaculaire groei te zien. Hier is de omzet met 400% gegroeid! Dit komt doordat we hier meer in geïnvesteerd hebben. Dus meer verkeer ingekocht, wat uiteindelijk ook beter is gaan converteren. De ROI is hier met ruim 35% gestegen en de netto omzet is met ruim 325% gestegen.
Tijdens een SEO- en contenttraining heb ik samen met NeoSEM gekeken naar wat ik zelf kan doen voor Het Mandenhuys met betrekking tot Google, linkbuilden, artikelmarketing etc. Wauw! Het was leerzaam voor mij en ik heb veel nieuwe dingen geleerd. Zij kwamen met handige en slimme tips en tricks en nu gaan we er zelf mee aan de slag: bedankt voor jullie hulp en gezelligheid (niet geheel onbelangrijk 😉