Ehabo draaide zelf al jaren Google Ads-campagnes voor hun webshop. De belangrijkste doelstelling op dat moment was het verbeteren van het rendement. Uit de uitgevoerde quick scan bleek al snel dat besparing aan de kostenkant in het account mogelijk was. Door erg breed te adverteren werden er destijds veel onnodige kosten gemaakt. Ook kon het account verder uitgesplitst worden zodat er relevante advertentiegroepen zouden ontstaan. Tevens draaide er binnen het account nog geen Shopping-campagne. Hier konden wij wel mee aan de slag!
Aan de hand van historische data uit het huidige account hebben we een nieuwe structuur uitgeschreven. Met deze structuur zijn we minder breed gaan adverteren om zo onnodige kosten te mijden. Door deze nieuwe structuur hebben we er ook voor gezorgd dat de advertenties beter aansluiten bij het zoekgedrag van de potentiële klant waardoor we meer relevante bezoekers trekken. Daarnaast hebben we een Google Shopping-campagne opgezet en hebben we dynamische remarketing opgezet. Uit data bleek namelijk dat 38% van de mensen meer dan 1 interactie nodig heeft om over te gaan tot een aankoop.
Door deze nieuwe structuur voor de search-campagnes en het inzetten van onder andere Google Shopping is vanaf maand 1 de ROI (rendement op investering) van het account toegenomen. Aan de kostenkant hebben we een hoop onnodige kosten kunnen wegsnijden. Door het wegsnijden van veel onnodige kosten hebben we ook een gedeelte van het verkeer weggesneden. Ondanks minder verkeer is de totale omzet ook toegenomen.
Resultaten na een samenwerking van een jaar:
Waar wacht jij nog op? Tijd om je campagnes een kickstart te geven! Bel vandaag nog met onze specialisten.