Het ontwikkelen, produceren en verkopen van actief buitenspeelgoed is voor BERG gesneden koek. Dat doet zij namelijk al sinds 1985! Jarenlang onbezorgd speelplezier, dat garanderen de skelters en trampolines van BERG. Met een eigen team van ervaren designers en ingenieurs werkt BERG dagelijks aan vernieuwing en verbetering van haar producten. Alle producten worden door de medewerkers binnen BERG ontworpen en ontwikkeld.
BERG staat voor absolute topkwaliteit en veiligheid. Kinderen moeten onbezorgd en ongeremd kunnen spelen. Daarnaast is BERG goed bezig door zo milieuvriendelijk mogelijk te produceren. BERG wil rekening houden met de wereld om haar heen. Dat betekent recyclen, recyclen en nog meer recyclen!
Op basis van de doelgroepomschrijving zijn doelgroepen opgesteld die werden getarget. Daarnaast is alle beschikbare data gebruikt om nog meer doelgroepen te vinden die passen bij deze campagne. Denk hierbij aan beschikbare data uit Google Analytics en Facebook.
BERG heeft de uitdagende ambitie om bekend te worden bij iedereen in de landen waar zij actief zijn. Deze mediacampagne moest hierin bijdragen. Het is dan ook een absolute ‘full funnel’ campagne, waarbij het SEE-THINK-DO-CARE-model de basis was. Video voorziet hierin vooral in de upper funnel. Hierbij kort een overzicht van alle kanalen die zijn ingezet:
a. Video (YouTube, Facebook en Instagram)b. Adform (high impact)c. Google Display Netwerkd. Banners/carrousels in Facebook en Instagrame. Search advertisingf. Google Shopping
Er is uiteindelijk gebruik gemaakt van één video en een bumper ad. In deze video wordt de BERG Buzzy vergeleken met een driewieler. De BERG Buzzy is namelijk véél stabieler en veiliger dan een driewieler. Dit zorgt ook weer voor meer speelplezier voor het kind. Dit is op een speelse manier duidelijk gemaakt in de video. De video is zo kort mogelijk gehouden, zodat de remarketinglijsten snel gevuld kunnen worden. Op deze lijsten kan vervolgens door worden geborduurd in de hele campagne. Uiteindelijk kwam bijna de helft (45%) van de kijkers in een remarketinglijst; zij keken dus de video helemaal af (14 sec.). Aan deze lijst zijn vervolgens weer andere uitingen laten zien die bij de campagne horen: RLSA, Banners in het Google Display Netwerk, Google Shopping en Bumper Ads.
Met behulp van Bumper Ads hebben we ervoor gezorgd dat de doelgroep steeds aan de campagne gebonden bleef.
Ben jij de volgende case waar we vol trots over vertellen op verjaardagen en netwerkbijeenkomsten? Kom direct in contact met één van onze specialisten!