Beplatingswinkel is een leverancier van dak- en wandbeplating. Eind 2015 zijn zij begonnen met een duidelijke en overzichtelijke webshop waar de klant gemakkelijk producten kan vinden en bestellen. Maar sinds hun start merkten zij dat de posities in Google laag waren en zij nauwelijks verkeer naar hun website hadden. Beplatingswinkel was wel bekend met de mogelijkheden voor adverteren, echter hadden zij hier weinig ervaring mee. Aan ons de taak om een online strategie uit te werken aan de hand van hun producten.
Omdat de klant de omzet van zijn webshop wilde verhogen, hebben wij ervoor gekozen om de harvest-strategie te hanteren voor Beplatingswinkel. Met deze strategie focussen wij ons op de mensen die al verder in het aankoopproces zijn. Verder streven wij net als de klant naar een zo’n hoog mogelijk rendement. Wij houden altijd onze ogen open voor nieuwe kansen en spelen hier direct op in.
Deze online strategie bestaat met name uit Search Engine Advertising (SEA) oftewel Google Ads en Microsoft Advertising (voorheen Bing Ads). Voor elke euro die wij investeren in de campagnes krijgen zij gemiddeld 19,9 euro terug. Daarnaast zijn deze SEA-campagnes verantwoordelijk voor 43% van hun totale e-commerce omzet.
Sinds een paar jaar werken wij samen met de specialisten van NeoSEM. Zij hebben ons wegwijs gemaakt in de wereld achter onze webwinkel. Hoe worden we beter gevonden op internet? Hoe kunnen we ervoor zorgen dat potentiële klanten ons vinden?
Dankzij NeoSEM hebben wij een veel groter bereik op internet en hebben wij veel nieuwe klanten kunnen bereiken. Hierdoor is onze omzet goed gegroeid. Wat ik persoonlijk fijn vind is het persoonlijk contact tussen de medewerker(s). Zij staan altijd voor ons klaar. Mijn conclusie: NeoSEM een goede partner om mee samen te werken.