Voor alweer het zevende jaar op rij zijn we aanwezig bij ‘The Conference Formerly Known As Conversion Hotel’, voorheen ‘Conversion Hotel’. Een toonaangevend driedaags evenement over Evidence-based Growth. Tijdens het evenement staan steengoede sprekers, interessante partners, lekker eten en drinken in een prachtig hotel en bovenal nieuwe mensen ontmoeten centraal.
Op 18 november 2023 reizen Jason en Ruben af naar Texel. Net zoals vorig jaar gaan we één dag eerder: zo voorkomen we filerijden en komen we uitgerust aan in Grand Hotel Opduin. Dit jaar staat het event in het teken van legends. Elke spreker vertegenwoordigt een voorgaand jaar. Het is de laatste editie van ‘The Conference Formerly Known As Conversion Hotel’ in de huidige vorm, Ton Wesseling (organisatie): “Dit is de laatste editie van The Conference, het is tijd om opnieuw na te denken en het event opnieuw vorm te geven of niet, net als na het vijfde jaar.”
Michael Aagaard beschrijft zijn eerste grote teleurstelling in de jaren ’80 toen hij ontdekte dat Sea Monkeys slechts garnalen waren, wat zijn vertrouwen in advertenties beschadigde. Dit leidde hem tot onderzoek naar de neuropsychologie van teleurstelling, waarbij hij ontdekte dat teleurstelling ontstaat wanneer de realiteit niet overeenkomt met onze verwachtingen, wat hij de ‘verwachtingskloof’ noemt. Wij als specialisten zijn verantwoordelijk voor het verkleinen van deze verwachtingskloof, om teleurstelling bij onze bezoekers te voorkomen.
Tim Stewart spreekt over zijn ervaring in online marketing en benadrukt het belang van kunst en wetenschap in sales. Hij introduceert het PCMC (Probe Confirm Match Close) model, een aanpak voor effectieve communicatie en overtuiging in een professionele setting.
Lucia van den Brink illustreert het voordeel van samenwerking in teams, met name bij complexe taken die creativiteit en probleemoplossing vereisen. Ze benadrukt het belang van diversiteit in teams voor het stimuleren van creativiteit en innovatie.
André Morys deelt zijn inzichten over de strijd tussen traditionele en digitale bedrijven, en het belang van datagestuurde besluitvorming. Hij adviseert om niet tegen, maar samen met invloedrijke besluitvormers te werken.
Simone Neeling deelt haar persoonlijke ervaring met long COVID en hoe ze haar leven heeft geoptimaliseerd om met de aandoening om te gaan, met inbegrip van therapie en aanpassingen in haar dagelijkse routine. Een aangrijpende talk over de fysieke en psychologische klachten van long COVID. Haar – voor ons – onverwachte talk maakt indruk.
Tijdens ‘The Conference Formerly Known As Conversion Hotel’ is er al jaren één plek vrij in het programma. Dit tijdslot gaat naar de winnaar van de pitchcompetitie. Een vijftal (nieuwe) sprekers pitcht in twee minuten zijn of haar talk. Alle aanwezigen mogen stemmen op hun favoriete pitch. Dit jaar won Annegien!
Annegien kwam in juli bij ons langs om haar visie op online marketing en CRO met ons te delen. Tijdens #CH2023 won ze de pitch competitie en vertelde ze dit verhaal nogmaals op het hoofdpodium.
Ze benadrukt het belang van samenwerking tussen SEO- en CRO-specialisten om effectievere resultaten te behalen. Als deze twee disciplines samenwerken, kunnen we betere keuzes maken, het budget efficiënt inzetten en van elkaar leren. Stel jezelf altijd twee vragen: welke intenties heeft de bezoeker en helpt deze pagina mijn bezoeker?
We zijn al jaren fan van Karl. Een guru op het gebied van usability en CRO. Hij vertelt over de noodzaak om fundamentele UX-principes te leren en toe te passen en het belang van luisteren naar (potentiële) klanten om de échte behoefte en voorkeuren van bezoekers te begrijpen. Deze principes zijn ons goed bekend en staan centraal in onze dagelijkse werkzaamheden.
Joanna Wiebe legt uit hoe belangrijk het is om de woorden van de klant te gebruiken in copywriting, met de nadruk op het gebruik van taal die resoneert met de doelgroep.
Else Aerts bespreekt veelvoorkomende fouten in gebruikersonderzoek en hoe deze te vermijden, inclusief het kiezen van de juiste onderzoeksmethode en het vermijden van vooroordelen. Deze talk van Els sluit aan op de talk van Karl, ze werken tenslotte ook al jaren samen.
Greg Shapiro is een Nederlands-Amerikaanse comedian – bekend van de stem uit de video ‘Netherlands second’ – en vat het evenement samen. Dat deed hij jaren eerder ook al eens. Een lachwekkende, afsluitende samenvatting van alle talks. Ook drijft hij de spot met een aantal Nederlandse bedrijven, zoals Rabobank (rob-a-bank) en KLM (kill-em).
Zes jaar geleden werd de Conversion Hotel theme song geïntroduceerd: tijdens deze laatste editie is een volledig album van de talks gemaakt. Het album kan hier beluisterd worden.
Jason en Ruben hebben een inspirerend weekend gehad bij ‘The Conference Formerly Known As Conversion Hotel’. We hebben inspirerende talks gevolgd, nieuwe mensen ontmoet en bijgepraat met bekenden. We zijn erg benieuwd naar de hervorming en kijken uit naar een geweldig nieuw event van Ton en Online Dialogue.