Op 18 en 19 maart was het weer zover: SMX München 2024 stond op de agenda. Wesley en Siward, onze SEA-specialisten, en Jeffrin, onze SEO-specialist, reisden samen af naar Duitsland om dit evenement bij te wonen. Tussen het genieten van biertjes, bratwursten en schnitzels door, hebben we ook enorm veel kennis opgedaan tijdens deze dagen. En die kennis delen we maar al te graag met jullie. Lees snel verder om te ontdekken wat we hebben geleerd!
Andrew Lolk – Savvy Revenue
Andrew Lolk gaf tijdens zijn presentatie interessante inzichten met betrekking tot Performance Max. Dankzij de inzet van verschillende scripts zorgt hij ervoor dat hij toch de inzichten krijgt die nodig zijn voor goede optimalisaties. Hieronder kun je verschillende take-aways vinden:
Frederick Vallaeys, Andrew Lolk. Sam Romlinson & Nils Rooijmans
Tijdens deze sessie werden ChatGPT prompts gedeeld voor Google Ads door Frederick Vallaeys, Andrew Lolk. Sam Romlinson & Nils Rooijmans. Want hoe kun je nou ChatGPT inzetten voor Google Ads? Ze gaven onder andere de volgende tips:
Sam Romlinson
Sam Romlinson gaf daarnaast ook een presentatie over de combinatie van social advertising en de inzet van Demand Gen & YouTube. Zo liet hij interessante inzichten zien van de spend binnen Meta en binnen YouTube. Daarnaast ging hij verder in op het juiste gebruik van creatives binnen de verschillende platformen. Een aantal feitjes op een rij:
Nils Rooijmans
Nils Rooijmans hield een presentatie over zijn favoriete Google Ads scripts om alles uit Performance Max te halen. Dankzij deze scripts krijg je inzichten waardoor je meer controle krijgt op dit campagnetype:
Mike Ryan (SMEC)
Eentje om ook niet te vergeten was de presentatie van Mike Ryan. Deze presentatie ging over hoe je op een andere manier kunt kijken naar de veiling inzichten en hoe je daar je voordeel uit kunt halen. Door meerdere inzichten te combineren kom je erachter hoe concurrenten scoren ten opzichte van je eigen advertenties. De belangrijkste take-aways weer op een rijtje:
Jolle Lahr-Eige
Bij de talk van Jolle ging het vooral over hoe de AI de online wereld heeft veranderd de afgelopen twee jaar. In zijn talk ging Jolle vooral in op dat niemand eigenlijk echt weet wat er allemaal gaat veranderen en dat dat ook helemaal niet uit maakt. Een goeie marketeer ben je door jezelf snel te kunnen aanpassen. Het is belangrijk dat je als marketeer altijd nieuwsgierig blijft en je niet door nieuwe ontwikkelingen laat afschrikken maar het juist gaat zien als kansen.
Luke Cope
Op SMX was AI misschien wel het hoofdonderwerp want het kwam in iedere talk terug naar voren. Wat ik persoonlijk een van de leukste talks vond was die van Luke Cope van Bottled Imagination over hoe je content kan produceren in een wereld waarbij alles al verzadigd is door AI. Luke legde in zijn talk uit dat het tegenwoordig nog lastig is om met unieke ideeën te komen die echt origineel en opvallend zijn.
Verder deelde Luke zijn stappenplan om in de huidige wereld van content en AI tot creatieve ideeën te komen met AI. Een paar key takeaways uit deze talk zijn:
Bastian Grimm
De talk van Bastian Grimm valt niet samen te vatten omdat het heel erg de diepte in ging betreft het gebruiken van AI en machine learning. Maar ook Bastian heeft een stappenplan met ons gedeeld om er voor te zorgen dat je simpele SEO taken kunt automatiseren door aan de gang te gaan met AI en Large Language Models (LLM’s).
Het enige wat ik uit deze talk met jullie kan delen zonder al te veel de diepte in te gaan is dat je goed moet onthouden waar AI goed voor is.
Wil jij volgend jaar ook met ons mee naar München? We hebben nog leuke vacatures openstaan voor ons SEA- & SEO team. Solliciteer nu en wie weet vlieg jij volgend jaar met ons mee naar het prachtige München!