Bij NeoSEM zijn we voortdurend bezig met de optimalisatie en verbetering van onze diensten. Vanzelfsprekend staat bij ons online succes voorop. Maar helaas geldt dat niet voor iedereen die zich online marketeer noemt. Sluit je laptop aan op het internet en je kan jezelf al aanbieden als online marketeer. Of volg eenvoudig een cursus die je belooft in een paar dagen te leren om je eigen online marketing bureau te runnen. Met schaamteloos misbruik van bedrijven en ondernemers als gevolg.
Er ontstaan steeds meer bedrijven die goede resultaten voor hun klanten helemaal niet zo belangrijk vinden. Zolang ze maar elke maand een factuur kunnen sturen. Dit is zowel voor onze mooie branche als voor de klanten een grote domper.
NVM, Bovag, Bouwgarant: stuk voor stuk zijn het begrippen geworden die staan voor kwaliteit. Je vertrouwt alleen makelaars, aannemers en autohandelaren met een van deze keurmerken. Maar waarom zou je jouw marketing dan wel toevertrouwen aan een partij zonder zekerheid? Die zekerheid gaan wij nu ook creëren voor het uitbesteden van online marketing aan een bureau. Op deze manier voorkomen we dat bedrijven hun marketingbudgetten in handen geven van de verkeerde online marketing bedrijven.
Daarom lanceren we vandaag met acht andere toonaangevende online marketing bureaus het OnlineMarketing.nl keurmerk. Ons belangrijkste doel? Om onze branche eerlijker en transparanter te maken. We willen eraan bijdragen dat alle ondernemers van Nederland de échte potentie van een goede online marketing strategie mogen ervaren.
Het keurmerk is een initiatief van acht bureaus verspreid door heel Nederland: Leadrs (Breda), iClicks (Lelystad), Endeavour (Haarlem), Maatwerk Online (Rotterdam), Increase (Amersfoort), Olifant Media (Leiden), Semwerkt (Hoorn), DoubleSmart (Gouda) en natuurlijk NeoSEM (Barneveld).
Al deze bureaus haalden eerder dit jaar de Emerce100, een marktonderzoek naar de beste e-business bedrijven. Tijdens het Google Elevator Programma voor veelbelovende digital agencies in 2018 kwamen we elkaar tegen en werd het zaadje geplant. Sindsdien hebben we altijd contact met elkaar onderhouden. Nu is de tijd rijp om de handen ineen te slaan en de online marketing wereld samen eerlijker en transparanter te maken.
Tot het einde van het jaar houdt het keurmerk de deuren gesloten voor nieuwe toetreders. Op deze manier kunnen we onderlinge afspraken maken en de borging van de kwaliteit scherpstellen. Geïnteresseerde bureaus kunnen zich wel alvast aanmelden voor een wachtlijst. Vanaf 1 januari 2023 zal een commissie zich over de aanmeldingen buigen.