Je pompt duizenden euro’s per maand in kanalen als Google en Facebook, maar weet je ook precies wat het oplevert? Natuurlijk, je hebt e-commerce tracking netjes ingesteld en je contactformulieren worden gemeten. Maar kijk eens naar jezelf: hoe vaak doe je direct een aankoop of een aanvraag? Of zoek je liever eerst contact met een bedrijf? Als je dat doet: hoe vaak stuur je liever een mailtje omdat het contactformulier bijvoorbeeld om te huilen is?
Vaak vergeten webshopeigenaren juist dat soort conversies inzichtelijk te maken. En daarmee extra inzicht te creëren in de effectiviteit van kanalen.
Terwijl dit in letterlijk 5 minuten geregeld kan zijn. Hierbij een stap-voor-stap handleiding om vanuit Google Tag Manager klikken op jouw e-mailadres meetbaar te maken in Google Analytics.(Klik op de afbeelding voor een vergrote weergave)
Kom je er alsnog niet uit of heb je hulp nodig bij het meetbaar maken van andere zaken? Mail ons (ja, dit wordt dus gemeten) of bel direct naar kantoor. Onze specialisten helpen je graag verder!
Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *
Reactie *
Naam *
E-mail *
Mijn naam, e-mail en site bewaren in deze browser voor de volgende keer wanneer ik een reactie plaats.