Klanten beoordelen ons met een 5/5

Hier moet je op letten bij het inzetten van TikTok Ads

Fieke Vroon Social advertising specialiste
9 juni 2022 4 min leestijd
Laatst geüpdate: 5 juli, 2022

Als marketeer of ads specialist wil je natuurlijk alle mogelijkheden benutten om jouw product of dienst onder de aandacht te brengen bij het juiste publiek. En wat is er nu populairder dan TikTok? In dit artikel leggen we uit welke punten je moet overwegen bij het inzetten van TikTok Ads. Zo kun je maximaal rendement halen uit deze krachtige marketingtool!

1. Maak een goede profielpagina

Begin bij het begin; een goede profielpagina is essentieel om succesvol te adverteren op TikTok. Je profielpagina is het eerste wat potentiële klanten zien, dus zorg ervoor dat deze er netjes uitziet en alle relevante informatie bevat. Zorg ervoor dat je profielnaam duidelijk is, en gebruik een duidelijke profile picture die past bij je bedrijf.

2. Zorg voor aantrekkelijke content en ga met de trends mee

Als je een Tiktok ad wilt maken, is het erg belangrijk dat je weet welke trends er momenteel spelen op dit platform. Door zelf actief te zijn op Tiktok, kun je gemakkelijk trends spotten en hierop inspelen. Ook kun je observeren welke video’s en geluiden populair zijn onder de gebruikers. Tiktok is een visueel platform, dus probeer aantrekkelijke content te maken die de aandacht snel kan trekken. Als je trends weet te benutten en populaire geluiden gebruikt in je content, maak je een goede kans dat je Tiktok ad succesvol wordt.

3. Gebruik de juiste hashtags

Wanneer je gaat adverteren op TikTok is het belangrijk dat je gebruik maakt van de juiste hashtags. Door de juiste hashtags te gebruiken kom je namelijk in beeld bij mensen die interesse hebben in jouw product of dienst. Doe daarom voorafgaand onderzoek naar de hashtags die populair zijn onder jouw doelgroep. Je kan dit eerst zelf testen door organische content te plaatsen met verschillende hashtags. Op die manier kun je meten welke hashtags aansluiten op jouw doelgroep. Wanneer je weet waar je doelgroep zit en waar hun interesses liggen, kun je hierop inspelen door de juiste content te maken en te adverteren met de juiste hashtags. Dit zorgt ervoor dat je sneller en beter resultaat behaalt met je TikTok campagne. 

4. Zorg voor een duidelijke call-to-action

In iedere advertentie is het belangrijk dat je een duidelijke call-to-action hebt. Een call-to-action is een uitnodiging aan de kijker om een bepaalde actie te ondernemen, bijvoorbeeld: ‘klik hier’, ‘bestel nu’ of ‘meer informatie’. TikTok Ads biedt verschillende call-to-action buttons waarmee je de kijker kan laten doorlinken naar jouw website of online shop. Zorg ervoor dat je duidelijk aangeeft wat de kijker moet doen na het zien van je advertentie. Een duidelijke call-to-action geeft de kijker namelijk een push om jouw product of dienst te gaan gebruiken.

5. Test verschillende advertenties

Als je gaat adverteren op TikTok is het belangrijk dat je verschillende advertenties test. Zo kan je namelijk meten welke advertentie het beste werkt bij jouw doelgroep. Door verschillende advertenties te testen, krijg je inzicht in welke content aansluit bij de interesses van jouw doelgroep. Op die manier weet je precies wat je moet maken om maximaal rendement uit je TikTok Ads campagne te halen. 

6. Promoot je video’s op andere social media kanalen

Als je content hebt gemaakt voor Tiktok, promoot dan je video’s op andere sociale media platformen, zoals instagram of facebook. Dit is een goede manier om te testen of de content geschikt is voor Tiktok of niet. Wellicht heb je niet de juiste content gemaakt voor Tiktok maar werkt het wel heel goed op instagram, of andersom natuurlijk. Het is dus zeker de moeite waard om je content ook op andere sociale media platformen te delen. Op die manier kun je erachter komen welke content het beste werkt en bij welk platform je het meeste succes kunt behalen. Zo maak je het maximale uit je content en bereik je zoveel mogelijk mensen met je boodschap! 

7. Analyseer je resultaten

Als je gaat adverteren op TikTok is het belangrijk om te analyseren wat de resultaten zijn. Door je resultaten te analyseren, krijg je inzicht in welke content het beste werkt en bij welk platform je het meeste succes kunt behalen. Zo maak je het maximale uit je content en bereik je zoveel mogelijk mensen met je boodschap!

TikTok adverteren in een notendop

Door rekening te houden met deze punten, weet je zeker dat je een succesvolle TikTok Ads campagne gaat maken! Maak gebruik van de kracht van TikTok en zorg ervoor dat je campagne een succes wordt! 

Heb je vragen bij het opzetten van TikTok ads? Wij helpen jou graag uit de brand. Onze social-specialisten staan voor jou klaar.

Fieke Vroon

De creatieveling van NeoSEM, brengt uren rond op social media en kan je daarom alles vertellen over social en content.
Meer over Fieke
Geen reactiesReacties bekijken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Waar wacht je nog op?

Ontdek hoe je meer resultaten behaalt!