Overal op TikTok komen we video’s tegen over de app Lemon8. De app is een combinatie van Pinterest & Instagram. Verschillende elementen van beide social media platformen komen samen in Lemon8. Wij waren natuurlijk benieuwd en zijn in de app gedoken! Wat maakt de app zo aantrekkelijk? Wij zoeken het uit.
Sinds ongeveer een maand is de eigenaar van de app, ByteDance, bezig met het promoten van de app. Komt de naam ByteDance je bekend voor? Dat kan goed kloppen, aangezien ByteDance ook eigenaar is van dochterbedrijf TikTok. Op TikTok zie je daarom veel TikToks langskomen over de app Lemon8. Dit is natuurlijk geen toeval, ByteDance betaalt namelijk bekende TikTokkers om ervoor te zorgen dat het platform genoeg aandacht krijgt.
Dit heeft zijn vruchten afgeworpen. In de Play Store heeft de app al meer dan 5 miljoen downloads en een kleine 39 duizend reviews! Bijna iedereen hoort voor het eerst over de app Lemon8. Echter bestaat de app al een langere tijd. De influencermarketing met bekende TikTokkers heeft gewerkt.
Lemon8 is een app waarmee je foto’s en video’s kan delen, maar het werkt niet zoals TikTok waar je verticaal kan scrollen. De content op Lemon8 gaat meestal over een specifiek onderwerp zoals mode, beauty, eten, lifestyle en reizen. Onder elk onderwerp zijn er suggesties, tips en video’s waarin iemand zich klaarmaakt (ook wel get-ready-with-me genoemd) en mooie, esthetische content te zien is.
Bovendien kunnen influencers een “tag” toevoegen waar ze hun kleding hebben gekocht en hoeveel het heeft gekost. Uiteraard krijgen de influencers hierover een commissie. Lemon8 lijkt daarom op Instagram omdat de inhoud erop gericht is om je te beïnvloeden.
Vol enthousiasme zat het testpanel klaar om de app te testen. We kwamen van een koude kermis thuis, de app is nog niet beschikbaar in Nederland. Alleen de US en UK kan tot nu toe gebruik maken van de app. We verwachten wel dat het binnenkort in Nederland beschikbaar zal zijn. We wachten met smart!