Klanten beoordelen ons met een 5/5

De voors en tegens van LinkedIn adverteren:

Is het de investering waard?
Fieke Vroon Social advertising specialiste
9 juni 2022 2 min leestijd
Laatst geüpdate: 6 september, 2022

LinkedIn is een krachtig platform voor B2B marketing. Het is een plek waar professionals met elkaar in contact kunnen komen om ideeën uit te wisselen, zakelijke kansen te bespreken en relaties op te bouwen.

Als gevolg hiervan is LinkedIn een aantrekkelijke plek voor bedrijven om te adverteren. Maar is LinkedIn adverteren de investering waard? Laten we eens kijken naar de voor- en nadelen.

LinkedIn Adverteren

Wat is het?

LinkedIn adverteren is een manier om je bedrijf of product onder de aandacht van potentiële klanten te brengen. Je betaalt LinkedIn om je advertentie in bepaalde sectoren of regio’s te tonen aan mensen die LinkedIn gebruiken. Je kunt ook kiezen voor gerichte advertenties, die worden getoond aan mensen die je doelgroep vormen. LinkedIn gebruikt algoritmes om te bepalen welke mensen het meest waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in je product of dienst.

 

Er zijn twee soorten LinkedIn-advertenties: sponsored content en display-advertenties. Beide soorten advertenties hebben hun eigen voordelen en nadelen

De voordelen van LinkedIn Advertising

LinkedIn Advertising kan om een aantal redenen zeer voordelig zijn voor bedrijven.

  • Eerst en vooral, LinkedIn Advertenties zijn laser-gericht. LinkedIn stelt jou in staat om jouw doelgroep te targeten op basis van hun functie, bedrijfsgrootte, of andere factoren. Je kunt zelfs mensen targeten die bij bepaalde bedrijven of in specifieke industrieën werken.
  • Ten tweede, LinkedIn Ads zijn zeer effectief. Een recente studie van LinkedIn heeft uitgewezen dat LinkedIn Ads 2,5 keer meer kans hebben om te resulteren in een doorklik dan banner advertenties.
  • Tot slot zijn LinkedIn Ads kosteneffectief. Je kunt een budget instellen dat voor jou werkt, en LinkedIn zal je nooit meer in rekening brengen dan je budget toelaat.

De nadelen van LinkedIn Advertising

Hoewel LinkedIn Advertising een geweldige manier kan zijn om je doelgroep te bereiken, heeft het ook enkele nadelen.

  • Ten eerste kunnen LinkedIn Ads vrij duur zijn. De kosten van adverteren op LinkedIn kunnen snel oplopen, dus het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je waar krijgt voor je investering.
  • Ten tweede, LinkedIn Ads kunnen nogal “salesy” zijn. Omdat LinkedIn een professioneel platform is, reageren mensen vaak minder snel op advertenties die te opdringerig of agressief zijn. 
  • Tot slot kunnen LinkedIn Ads moeilijk te tracken zijn. Het kan moeilijk zijn om het succes van je advertentiecampagne te meten, en het is niet altijd makkelijk om te bepalen welke advertenties verkeer en leads opleveren. Gelukkig doen we bij NeoSEM er alles aan om het zo inzichtelijk mogelijk te houden en jou te voorzien van de juiste data.
Zie de bomen in het advertentiebos

Hoe begin je met LinkedIn Advertising?

Dus je denkt eraan om te adverteren op LinkedIn? Goede beslissing! LinkedIn is een krachtig platform met een groot en divers publiek. Het is de perfecte plek om potentiële klanten en cliënten te bereiken.

Maar hoe begin je eraan? De eerste stap is het opzetten van een advertentiecampagne. Je zult moeten beslissen welk type campagne je wilt voeren, evenals het budget en de doelgroep die je wilt bereiken.

Zodra je jouw campagne hebt gemaakt, moet je een advertentie te maken. Dit is waar je nodig hebt om na te denken over wat je wilt dat je advertentie te zeggen en hoe je wilt dat het eruit ziet.

De beste manier om te beginnen is om te experimenteren met verschillende campagnes en advertenties totdat je vindt wat het beste werkt voor jou. LinkedIn biedt goede tips en hulpmiddelen om je op weg te helpen.

Tips voor succes met LinkedIn Advertising

LinkedIn Advertising kan een geweldige manier zijn om je doelpubliek te bereiken, maar het is niet altijd een zekerheid. Hier zijn wat tips om je te helpen het meeste uit je investering te halen:

  1. Zorg ervoor dat jouw advertentie relevant is voor jouw doelgroep.
  2. Creëer een pakkende kop en een sterke call to action.
  3. Zorg ervoor dat jouw website is geoptimaliseerd voor leadgeneratie.
  4. Test verschillende advertentieformaten en -strategieën om te zien wat voor jou het beste werkt.
  5. Houd het budget in gedachten en volg de resultaten op de voet.
Vandaag nog

Starten met LinkedIn adverteren

Adverteren op LinkedIn kan een geweldige manier zijn om je doelgroep te bereiken en leads te genereren. Het kan echter duur zijn, en je moet ervoor zorgen dat je je richt op de juiste mensen en dat je advertenties goed ontworpen zijn. Als je de investering kunt doen en effectieve advertenties kunt maken, kan LinkedIn adverteren een geweldige manier zijn om je bedrijf te laten groeien.

 

Laat je LinkedIn adverteren liever aan een online marketing bureau over? Begrijpelijk! Het kan vrij geavanceerd zijn. NeoSEM hebt je met alle liefde uit de brand. We hebben jarenlange ervaring in het opbouwen van LinkedIn advertenties aan de hand van een nauw aangesloten strategie.

 

Fieke Vroon

De creatieveling van NeoSEM, brengt uren rond op social media en kan je daarom alles vertellen over social en content.
Meer over Fieke

Waar wacht je nog op?

Ontdek hoe je meer resultaten behaalt!